Choice Hotels Europe

Travel Top 6™ Brand Platform

Kategori

strategi, konceptudvikling, produktion

Choice Hotels Europe er en af Europas største hotelkæder med mere end 200 ejendomme på tværs af 11 europæiske lande. Deres portefølje indeholder nogle af de bedst kendte brands i rejsesektoren: Comfort™, Quality™ og Clarion™.

Choice Hotels henvendte sig til os for at få hjælp til at ændre deres europæiske tilgang til markedsføring. De ønskede at tage en virksomhed, der førhen har fokuseret på ‘above the line’ markedsføring, som er en traditionel form for markedsføring, til en virksomhed med en strategi, som fokuserer mere på sammenhængende og rejserelateret markedsføring, der hjælper med at skabe opmærksomhed omkring deres brand og øger bookings af deres hotelværelser.

Insight

Gennem en detaljeret overvågning af Choice Hotels Europe brandet, herunder dets digitale touchpoints og hotel- og servicebranchen, identificerede vi en række muligheder og indblik, som hjalp os med at udvikle en løsning for Choice Hotels Europe. Vi hjalp virksomheden med at rette sit strategiske fokus hen imod sine gæster frem for hotellerne.

Hotel- og servicebranchen er i rivende udvikling, med nye spillere som Airbnb og Flipkey samt eksisterende sider som hotels.com og booking.com, der stadigt vokser hurtigt. Dette udfordrer hotellerne, som i stigende grad opfattes som mindre betydelige end de destinationer, de tilbyder. Med gæster og konkurrenter som alle bidrager til strømmen af anbefalinger og tips, druknede Choice Hotels i et hav af content uden nogen redningsflåde.

“Nutidens rejsende henvender sig til nettet for inspiration og handling - og de brands der hjælper dem i de øjeblikke, vinder deres hjerter, sind og kroner” - Think with Google

Mange store hotelkæder havde allerede identificeret denne udfordring og tilbød rejsende information og rejse ideer, som var målrettet destinationen frem for hotellets bekvemmeligheder, men dette udløste et nyt og anderledes problem.. Selv hvis Choice Hotels Europe fik en stemme, hvem ville høre den, og hvordan?

Valencia Scene
Carl Oldsberg, VP International Operations, Choice Hotels, præsenterer stolt Travel Top 6™ resultaterne ved den europæiske brand konference i Valencia.

Vi måtte finde en måde, hvorpå Choice Hotels Europe kunne bruge sit brede omfang og mange lokationer på tværs af kontinentet til sin fordel uden udelukkende at fokusere på selve hotellerne. Løsningen skulle skære igennem al støjen og finde en mulighed for Choice Hotels Europe til at give værdifuld information til gæster, som ikke nødvendigvis allerede havde planer om at besøge deres hoteller.

Vi byggede en kommunikationsstrategi designet til at give værdifuld ‘top of funnel’ indhold, som er indhold, der har til formål at skabe opmærksomhed og generere buzz omkring dit produkt eller din serviceydelse, til forskellige rejsende på forskellige niveauer af den rejsendes oplevelse; Drømme, Planlægge, Booke, Opleve.

I samarbejde med forskellige content udbydere udviklede vi Travel Top 6™ platformen, som er en content hub, der fokuserer på at levere friskt og nyt indhold, anbefalinger og guides til rejsende på tværs af de mange forskellige destinationer, som Choice Hotels Europe tilbyder. Ved at anvende et bredt udvalg af datakilder identificerede vi de 6 mest unikke og interessante steder at besøge, på tværs af 6 forskellige (baseret på undersøgelser) kategorier: restauranter, seværdigheder, natteliv, shopping, events og caféer. Denne platform udgjorde en base for Choice Hotels Europe til at udbygge sine discipliner inden for digital markedsføring, som dækker alt fra web og social content til Wi-Fi splash sider og in-property aktiver.

Ydermere har vi evalueret, opdateret (og løbende optimeret) digitale touchpoints for Choice Hotels Europe med henblik på at hjælpe dem med at sikre, at deres gæster får den oplevelse og inspiration, som de ønsker.

I dets første 6 måneder siden lanceringen, har Travel Top 6™ Connected Strategy-siden ledt til en stigning med 36% bookings af hotelværelser på tværs af Europa med en vækst i organiske visninger med 321,000 på content-delen og leveret rejseanbefalinger til over 55,000 brugere på 3 sprog på tværs af 165 forskellige lande.

screencapture-traveltop6-destinations-france-paris-1501615720843tt6
coffee
The Sound Of  Marseille   Travel Top 6
Mobile Case