The Handmaid's Tale

Ikke din sædvanlige slentretur gennem byen

Kategori

Activation, PR

Kunde

HBO Nordic

Da HBO Nordic - The Home of Series - havde et ønske om at skabe buzz omkring lanceringen af sæson 2 af deres populære serie, The Handmaid’s Tale, gik vi på gaden - guerilla stil. Vi sendte de rødt påklædte Handmaids på gaden i København for at sprede ordet om sæsonpremieren, der fandt sted samme dag.

HBO image fountain portrait
HBO-HT-Revolt (1)

Løsning

På premiere dagen sendte vi de rødt påklædte Handmaids ud på en gåtur i hjertet af København. Turen gik fra Rådhuset til en række centrale lokationer for at opnå opmærksomhed fra så mange forbipasserende som muligt.

Under his eye
HBO Orange Torv

De lydløst-gående Handmaids skabte stor opmærksomhed i det indre København ved at blive genkendt af forbipasserende, som stoppede op for at tage billeder og videoer. Vidner af begivenheden hviskede “HBO Nordic” og “The Handmaid’s Tale”, hvilket var en bivirkning, der ikke kunne have været mere præcis.

Stuntet blev fulgt op med billeder og en video, der dokumenterede gåturen og reaktionerne på HBO Nordics egne sociale kanaler. Forundringen sluttede med, at folk, som ellers ikke var bekendt med serien, pludselig var bevidste og taggede venner i kommentarerne. “Nu ved vi, hvem det var igår”, “Skræmmende! Men på den fede måde…” og “Vi skal se det i aften!!!” rungede i kommentarfeltet på det populære post med mere end 3.000 reaktioner.

Snak med os om brand activation